Read Lunyai by Naufal Tarmizi Free Online


Ebook Lunyai by Naufal Tarmizi read! Book Title: Lunyai
The author of the book: Naufal Tarmizi
Edition: Lejen Press
Date of issue: December 2013
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 38.11 MB
City - Country: No data
Loaded: 1380 times
Reader ratings: 4.8

Read full description of the books:



Saya tak pasti nak bagi 2.5* atau 3.0*... Jadi minda mengutuskan bagi 3.0* je... Baru-baru ni saya cuba baca semula buku ni atas dengar cakap seorang sahabat, tapi bila saya dah baca balik, saya jadi malas nak review satu-satu... Macam-macam yang bermain dalam minda... Ini je, pun cukuplah... Kalau sahabat saya baca ni, maaf saya malas nak review satu-satu, nanti takde yang nak baca buku ni... (Untuk mempromote hahahaha)

Cover buku ini cantik. Saya suka!

Buku antalogi cerpen 'LUNYAI' ini adalah berkaitan dengan keperkasaan dan superhero malahan ada juga sebahagian cerpen yang dibuat berkaitan dengan tajuk buku ini iaitu lunyai seperti Janin dan satu lagi karya Azwar Kamaruzzaman.
Namun buku ini agak kurang 'umpphh' berbanding cerpen antalogi 'MAIN GILA' yang pernah saya baca sebelum ini.

Ada sebahagian cerpen yang kelihatan agak kaku dan tidak mampu memuaskan minda ini. Membuatkan saya hanya mampu menarik kening tinggi semasa membacanya sampaikan hati terdetik kenapa ada cerpen ni kat dalam buku ni! Tapi ada juga cerpen yang membuatkan saya senyum lebar ketika membacanya...

Antara cerpen yang saya suka:
*EMO- MOHD TAUFIQ
*LELAKI DAN SEBILAH PISAU- RESMANSHAH
*SLAYER- SYAFIE MAHYANI

Oh ya, kepada sesiapa yang minat k-pop dan muzik grunge, anda akan tersenyum lebar apabila membaca karya dari NAMI CAB NOBBLER. Tapi cerpen itu bagi pandangan saya agak hambar. Lawaknya tidak mengena pada hati. Maaf! Sebab saya memang meletakkan expectation tinggi dengan karya Nami. Hmm...

LELAKI DAN SEBILAH PISAU bila baca akan menyebabkan penulis novel cinta akan gerun. Kalau ada penulis genre thriller macam watak kat dalam cerpen ni wujud, banyaklah penulis genre cinta dan kahwin paksa akan mati. Haha. Boleh tahan cerpen ini!

KYLE;KEMBALI ada sambungan ke? cerpen ini hanya sesuai dijadikan novel, sebab kalau cerpen ia tergantung. Tak puas, nak tahu apa jadi lagi...*wink!

Tapi jangan risau buku ini tidaklah terlalu menghampakan tapi jangan pula anda meletakkan harapan yang tinggi, nanti sakit hati pula jika tidak mengena pada jiwa ketika membaca buku antalogi cerpen ini. Haha...

Peace!




Download Lunyai PDF Lunyai PDF
Download Lunyai ERUB Lunyai PDF
Download Lunyai DOC Lunyai PDF
Download Lunyai TXT Lunyai PDF



Read information about the author

Ebook Lunyai read Online! BIRTH PLACE : Cairo, EGYPT
CITIZENSHIP : Malaysia

ACADEMIC BACKGROUND
Primary : SK Slim River (SK Jalan Kelab Sukan)
Secondary : Maktab Mahmud Alor Star
Pre-U : Kolej Islam Sultan Alam Shah

DEGREE
Bachelor : UM in Shariah & Law
Master : UM in Islamic Financial Law (Shariah)

SHORT STORIES
(1) Kerana Dia Ratu Sehari (published by JS Adiwarna/December 2013)
(2) Lunyai (published by Lejenpress/December 2013)
(3) Rasuk (published by Lejenpress/April 2014)
(4) Jalan Tengah (published by Roman Buku/April 2015)

PUBLISHED NOVEL
(1) Nak Kahwin Duit Tak Ada (published by JS Adiwarna/June 2013)
(2) Skandal Libero (published by Lejenpress/December 2013)
(3) Lolos Penjara (published by Lejenpress/April 2014)
(4) Dalang (published by Lejenpress/September 2014)
(5) Rosmoh: Perempuan Puaka (published by Lejenpress/April 2015)
(6) Roman Celaka (published by Lejenpress/February 2016)


Reviews of the Lunyai


FINLAY

Do you need a book to diversify your evening? Maybe you found her.

RILEY

This is a very predictable author. When you get a book for free, you can read it. The intrigue is present, the unbundling is clear.

ISABELLE

Book will go one time.

LEON

You need to be clear about what this book is for and what it can give you.

PAIGE

Book will go one time.




Add a comment




Download EBOOK Lunyai by Naufal Tarmizi Online free

PDF: lunyai.pdf Lunyai PDF
ERUB: lunyai.epub Lunyai ERUB
DOC: lunyai.doc Lunyai DOC
TXT: lunyai.txt Lunyai TXT